Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

27 July 2012

Kelam Kabut Ramadhan



Bukan rancangan ketuk kutuk Ramadhan tau...


Sebelum nak panjang-panjang cerghita, sape-sape yang suke benau kat henbeg Jurulatih, ade Outlet Sale kat sini. Memang murah dan termurah dari lain-lain yang aku pernah usha. Malam ni last booking kalau tak silap. Ape lagi? Terjah la ye. Aku kendian-kendian sebab henbeg prezzi asben pun tak sempat lenjan lagik =)



target seterusnye. Kill kill, die die!


Okeh enuff with henbeg. Kang ade yang berbuka telan henbeg kang. Kihkihkih. Sekarang nak cerita betapa kelam kabut nye aku laki bini nak mencarik tailor untuk baju raye kami sekeluarga. Sebulan sebelum pose, aku rasa sume tailor pun dah stop amik tempahan untuk baju raya. Yang best nye, sehari sebelum puasa, baru la aku laki bini terhegeh-hegeh beli kain baju bagai. Langsir pun kelam kabut baru nak ukur nak beli. Kesian kami kan? haha, nasiblah bila encik asben kerja bukan opis hour. Itupun cadangnye encik asben, nak beli mid of Ramadhan. Kalo yang tu konpem kite kena jahit sendiri kot. Haih!


Lepas dah siap beli kain bagai, masalah nye pulak, sape nak jahit baju kami anak beranak? Langsir tu, ade lagi ke yang nak jahit? Melilau aku post kat FB, tanye kat sana sini. Pm sana sini. Alhamdulillah, Ramdhan kan bulan yang baik, insyallah benda-benda yang baik akan dipermudahkan. Masih ada yang sudi. Walaupun tailor langsir, tailor baju melayu asben dan areil, dan tailor baju mama tempatnye sume lain-lain, tapi redha kan aje lah. Janji baju kami nanti siap. Dan harapnye, hasil nye nanti biarlah terbaik. Kite tunggu dan lihat. Tamo dah buat entry baju raye tak siap macham dua tiga tahun lepas. Hahaha, ingat ke?


2 tahun lepas. Baju raye tak siap, tema ntah kemana-mana.


Kat sini, aku suke shopping kat Nagoya Textile. Banyak pilihan kot. Price pun murah. Compared with harga jakel, aku rasa harga Nagoya lagi reasonable dan banyak pilihan corak. Tapi melilau jugak lah mencarik sebab most of baju-baju aku memang beli kain kat sini. Rasa macham dan tibai abis dah semua corak, sampai dah tak tahu nak pilih.



Langsir ni asben yang pilih. Berkenan sangat kat kaler purple maroon nih. Yang kain langsir tu rm4 je semeter. Tapi yang inner/blind curtain tu plak mahal daripada langsir, rm5 semeter. Tapi still under bajet la kot sebab bukan buat langsir satu rumah pun. Lain lah rumah aku rumah banglo, tingkap konpem banyak. Huhuhu!

Lepas ni, persiapan nak beli baju raye Aidil Zafreil pulak. Papa pun nak kena ganti jeans baru. Mama just nak shopping tudung je. Tapi nak fareeda pulak, boleh? Hewhewhew. Tengok lah dulu camane nanti. Bukan nak shopping sakan pun. Ikut keperluan dan kemampuan. Kesian kat asben kerja penat-penat. Korangs punyer preparation plak camane? Jom share.

No comments:

Post a Comment