Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

01 June 2011

Atas Permintaan Sangat-Lah

Alololo comel sangat lah tu buat entri pastu cakap konon atas permintaan. Bajet hot la tu eh? Lempang meh! Tapi memang ada yang mintak hupdate pasal pegnen nih pun. Baik ngaku cepat!


Haha. Pomfuan boncet nih macham tak sedor dirik je pewot makin hari makin memboyot tapi macham tak hingat-hingat je nak share citer time pegnen nih. So hari ni meh nak citer meh. Duk rapat-rapat sikit ye sambil topang tangan kat dagu sumer. Dengar ape pomfuan ni nak shiterrrrr nih....


Jap nak tengok ticker.


Okey, hari ni dah masuk 25 weeks aku pegnen. Pewot pun dah maken boncet. Tak caye meh picit. Tapi hati hati, takut terpicit hidung baby aku kang. Jangan nanti nak salah kan aku kate ikut hidung aku ke ape. Huh! Baby pun dah dancing dancing kemain kat dalam rumah dia tu sampai pernah satu masa aku rasa macham eh kenapa sampai takle napas, takle gerak, takle bangun turun dari katil sebab macham ade benda besow seketul keras bulat sedang menghimpit pewot aku dari dalam. Time tu buat ekrobatik ek sayang? Papa pun ter-pikir ape sebenar nya posisi baby time pewot mama meng-keras camtu. Nanti time cekap memang mama nak tanya doktor lah.


Alhamdulillah, kesihatan aku makin hari makin baik. Cuma kekadang konpius lah bila still lagi ade yang tak noticed yang aku ni sedang memboyot. Kengkawan yang jumpa cakap badan aku menten tak nampak chubby macham pegnen pun dan last pergi timbang, berat aku baru naik 1kg dalam tempoh 5 bulan pegnen. Misi ingat aku diet okeh. Perhallll lak nak diet. Tapi pelik tak pelik, baju-baju selim sume dah ketat merekah kat badan kalo aku pakai. Kaki pun dah start sembab kekadang tanda nya badan aku dah berat la tu. Yang dalaman-dalaman harus lah bertukar saiz jugak. Muka aku dalam gambor pun besar semedang je dah aku tengok eces cakap macham la kat luor gambo tu tak besor cenggitu. So, nampak tak konflik aku kat situ. Tak tahu nak kena gemuk ke tak payah sebenarnya nih. Jadi jangan salahkan aku kalo aku ter-paksa makan banyak-banyak,  sebab aku cuma nak bagi orang noticed yang sebenarnya sedang pegnen dan aku sedang menaikkan berat aku macham yang misi nak. Tapi kang kalo tak turun-turun berat aku time pantang, baru padan muke aku!


Kandungan aku dah cecah 6 bulan lebih. Tolak campur semua lagi tinggal lagi 2,3 bulan je lagi due date aku - yakni 2 minggu selepas raya kata doktor. Ye ke doktor? Doktor jangan nak sedap kan ati saya je tau. Besow harapan saya ter-hadap rendang, ketupat, tapai tu semua.  Ramadhan tak lame lagi, aku dan asben memang dah kena beware. Haih, macham nyaris-nyaris nak kena tinggal pose je aku. Bila-bila masa je lagi baby aku nih boleh say hye. Kena siap sedia dah prepare bebarang baby dan mak baby siap-siap dalam kereta. 




EH? NAK - PREPARE - HAPE - KEBENDE - NYE - SATU - BENDE - PUN - TAK - BELI - LAGI KOT!!!!!




Takpe takpe. Relaks relaks, meh duk shopim kompleks. Part preparation baby and mommy to be tu, kita sambung dalam next entry. Banyak benda yang aku nak tanya dan banyak benda yang aku nak mintak korangs tolong sejes kan nanti. Kena prepare entry bebetol. Yang penting sekarang, nah tayangan gambor anak badak baru men-tetas nih. Boncet tapi comel kata kawan kat pesbuk. Hahahahktuiiih!


Dah, babai.



24 weeks 6 days



25 weeks


papa+mommy to be.

No comments:

Post a Comment