Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 December 2013

Aku Tak Merungut


Serius,
Dua tiga malam ni aku asyik terpikirkan satu perkara je - atau sebenarnya dah mula semakin menjadi banyak.
Tak ape. Aku rumuskan semuanya satu .

Apa yang aku fikir,

Betul ke mereka tak kisah atau mereka mampu ada hanya pasrah? 
Betul ke mereka sudah menjangka tanpa tersentak - sebagaimana aku dan sebilangan yang menerima, ter-hentak?
Betul ke mereka memang hebat bersedia lalu hanya menghitung menunggu masa tiba?
Betul ke sedikit pun mereka tak ter-kesan bila menyorot pandang berapa banyak hati yang carik mengadu merintih - tanpa dipeduli hak insan?

Dan betul ke mereka di mulut tidak merungut juga di hati tidak memagut?

Tak. Aku tak merungut. Tapi aku tak halal kan setiap satu ke atas aku dan kalangan aku.


1 comment: