Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

17 December 2013

Adegan Yang Tak Sanggup Kita Lihat


Salam kesayangan,

Tadi aku jadik mamarazzi kejap. Sekodeng anak dan bapak sembahyang maghrib.


Memula masuk saf, okey je.


Bapak nye belom pun sempat baca al-fatihah, anak dah terus sujud. 


Kemain ngangkang


Eh eh, dah kenapa makin rapat dengan bapak nye tu?


Tegak je kat situ tak bergerak-gerak. 


Lepastu siap pusing-pusing kat sejadah dia pulak.


Dah di-pijak nye sejadah bapaknya sekali lagi. 


Nampak tak mana Areil? Kalo aku memang dah lama ter-kantoi solat kot. Samada aku gelak atau terus jadik rimau. Haha.

Lepas je babak last tu, terus aku tarik Areil suruh ke tepi balik. Dia cakap tanak sembahyang dah, so aku pun tinggalkan je lah dia dan masuk dapur balik sebab tengah masak kot. Sekali aku jenguk, nampak bapaknye tengah meraba-raba cari sesuatu kat lantai. Aku pun pergi dekat.

Aku: Cari ape? 
Encik asben: Cari contact lense jatuh. Areil selongkar lettew.
Aku: Contact lens sape jatuh? Ayang ke b?
Encik asben: B

Aku pun terjenguk-jenguk carik sekali sambil pegang senduk gitew. Kata dari dapur kan. Tapi kenapa macham takde je.

Aku: Manenye? Tak nampak pun?
Encik asben: Eh, b lupa. B pakai lah. Hehe.

Haih, kang kalo jotos dengan senduk kang derhaka pulak. 

1 comment:

  1. hahaahahahhahaahh!!!!! adoi...nk maroh ke nk wat gane ni...geram jugop nih..hahahahaha

    ReplyDelete