Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

28 November 2013

Sekali Menaip, Penuh Satu Page Kau!

Salam kesayangan,

Macham nih la. Anggap je lah entry berkelah mandi sungai tu dah memang takde sambung menyambung lagi dah. Stress aku asyik pikir nak kena sambung ape lagi sebab takde yang best pun sebenarnya. Yelah, kisah mandi je pun, lepas tu makan-makan, lepas tu penat, lepas tu balik rumah terbongkang tido kepenatan semua. TAPI, mendapat jugak lah piknik hari tu sampai hilang rantai leher aku dengan loket-loket sekali. 2 kali encik asben pergi carik tapi memang dah takde rezeki aku nak jumpa balik rantai tu. Atau memang Allah nak bagi aku rezeki rantai emas baru kot, mane lah tahu kan? Haha, hint sangats! *kedip kedip mata gitew

Sebab kan terlalu pikir kan nak sambung entry mandi sungai tu jugak lah, sampai ke sudah belog aku suram tak ber-hupdate. Dasar! Tapi sejak balik piknik aritu, tapak kaki aku dah macham bisa-bisa semacham je. Mungkin sebab aku pijak batu-batu sungai tu yang buat aku terasa camtu. Sampai ke hari ni dah dekat 3 minggu jugak lah rasa ngilu-ngilu tak best kat tumit dan tapak kaki nih. Agak-agak kalo dapat tendang orang boleh lega tak?

Encik asben lagi lah. Beliau kan kerja kederat pagi petang keluar masuk site bagai lepastu malam-malam mula mengadu lenguh-lenguh satu badan. Dapat pulak bini yang jenis tak daya nak urut laki beriya-iya. Baru picit sikit dah lenguh-lenguh tangan sendirik. Mengader! Tapi hakikat memang lah badan ni bila dah banyak sangat guna, kena juga pergi servis dekat pakar. Kalo dapat urut-urut macham dalam pantang aritu konpem lazat nih. Aritu encik asben ada ajak pergi rumah beckham, eh maksud aku ber-bekam. Tapi, ngeri kot tengok dot dot besar nanti lekat kat badan kau. Agak-agak lama mane nak kasi hilang kesan bekam tu kat badan? Macham menarik jugak lah idea berbekam tu. Lagi elok daripada kena guna lintah untuk sedut darah kotor. Fear Factor sangat wei. Ramai cakap lepas berbekam, badan rasa lagi ringan mungkin sampai tahap boleh terbangkan diri tak? okeh tak kelakar. Sebab nanti boleh sedut keluar semua darah-darah kotor dalam badan. Dahla aku ni manjang je period tak datang. Dah dekat 5-6 bulan kot. Last time masa lepas abis pantang, lepastu time bulan pose. Sampai ke arini memang langsung tak kunjung tiba. Normal kot bagi orang yang fully BF cume sebab pengalaman aku dulu time fully BF kan Areil, takde pulak camtu maka memang saje lah tu nak suruh aku start borong UPT kit lagi. Haih, saspen.


Yang ni adik bongsu aku. Sebaya dengan Areil. Very kg girl sangats. Korang nampak tak batu-batu sungai yang banyak tu. Ada lagi besar, budak ni selamba badak je menggelungsur ala-ala slide. Dahlah tak nak bagi sape-sape pegang macham terror je macham otai je. Tak sakit ke belakang awak dik? Hadess, nyesal pijak batu-batu ni. Entah-entah  rantai aku pun ada kat celah-celah tu kot. Erghhh!


Sebelum ber-basah basahan. Aku memang suka dengan air-air nih. Tak sah kalo tak terjerumus sama ke dalam air. Kadang-kadang macham aku pulak yang lagi gembira mengalahkan anak-anak. So? Haha.


Tido memang gaya bebas je sekarang. Takde tema-tema kekdahnya. 


Berturban tapi nampak lurah. tsk! Haha, budak debek dah banyak kemajuan nye. 6 bulan setengah. Duduk dah tegap. Dah boleh letak dalam high chair. Dah pandai pilih-pilih dengan sape nak dengan sape tanak. Gusi dah keras macham nak tumbuh gigi dan dah kena gigit pun! Dah tahu panjat kemudian berjalan tolak walker sendiri ala-ala attendan sepital tolak troli makanan tuuu.Tido pun dah tanak berbuai bagai. Rimas agaknya. Makin bambam tapi macham makin tanak bf sebab sibuk nak main. Ke awak nak diet dalam diam kot dik? 

\

Dan my abang besar, memang dah nampak sangat 'abang' nye tu. Cakap dah petah. Boleh paham banyak soklan yang ditanya beserta jawapan yang tepat. Kadang-kadang siap dia yang betulkan kita pulak. Ada sekali tu time aku tengah syok layan tv, si Areil ni panggil aku 2,3 kali tapi aku tak layan sebab tak dengar kot. Sekali diberinya salam kuat-kuat camnih hah, "Assalamualaikum mama....!!! Heiiii mama! " terus lamunan mama terhenti gitew. Amboi, kecik kecik dah pandai psiko. Papa ajar ke? Lepas tu mulut ada manis. Pandai je nak tackle mama papa. Kalo dalam kereta memang takkan duduk sorang-sorang kat belakang tapi suka nak menyelit duduk kat armrest tu. Kan ke bahaya. Lepas tu sebab tanak bagi mama papa marah duduk kat situ, pandai je lah sibuk cakap sayang mama papa lah, kiss mama papa la, dan latest pandai sebut i lebiu mama, i lebiu papa. Ewah, pun papa ajar lettew!


Dan mama nye yang gediks, ektibiti hujung minggu macham biasa lah mekap-mekap pengantin. Cuti sekolah camnih memang berlari-lari anak jugak lah aku. Syukur, rezeki semua tu. Dapat pulak pengantin super spontan lagik seporting. Memang enjoy je lah.



Gwiyomi versi tua bangka sikit. Hikhok!

Okeylah, rasanya dah melebihi 3 helai kertas kajang pak malau kot karangan aku malam ni. Dah cukup syarat kertas penulisan spm. So titik dulu. Tak janji  bila pulak next update, so jangan tunggu. Bai.

No comments:

Post a Comment