Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

16 November 2013

Mandi Sungai

Salam kesayangan semua,

Mak fenat sangat arini uolls. Gara-gara sakan mandi sungai siang tadi, sape suruh? So inilah bahananya yang aku dapat. Kaki kiri dan macham tak boleh nak berpijak di bumi yang nyata. Siang tadi sibuk main sepak-sepak air konon nak sakat kanak-kanak, sekali malam ni aku yang menderita lenguh-lenguh semua. Fadan muke aku. Esok merasalah mekap kastemer ambil berbaring. Mampu? Hukhuk!

Setiap Jumaat adalah satu-satunya hari yang kami laki bini akan buat aktiviti family. Piknik ke, merewang ke, pergi pasar malam ke, balik rumah FIL ke, tak kisah lah mane-mane janji dapat bawak anak-anak sekali. Itupun kalau kebetulan aku takde job mekap atau takde kelas mekap. Encik asben mostly memang free setiap Jumaat je pun. Tadi encik asben bagi optional ; nak pergi piknik atau window shopping, dan aku pilih PIKNIK!!!! Sila bangga dengan diri sendiri sebab berjaya tak pilih window shopping - even sebenarnya dah rindu giler nak keluar cuci mata kat mall-mall nih. Congak-congak dah dekat 4 5 bulan tak keluar shopping mana-mane sebab memasing sibuk. Macham encik asben cuti sehari je Jumaat tu so kesian plak nak ajak pergi jauh-jauh. Aku plak, Jumaat Sabtu memang bizi dengan berus je. Jarang sangat free. So kalo free, silalah berehat je kat rumah. Huhu.

So laju-laju roger ma aku. Harus lah hangkut sekali bala tentera adik adik aku join sekali. Ape barang mandi sungai gedek-gedek 4 beranak je oi. Baik mandi bath tub! So masuk dapur cepat-cepat siapkan nasik ayam nak bawak bekal. Sebab masa dah time eh dah suntuk so aku masak nasik dengan buat sambal, ma aku goreng ayam dan buat sup. Voley masak nasik ayam dekat rumah asing-asing camtu? Haha, lantak janji cepat. Dah aku terlajak cepat pulak, sempat buat sosej roll. Tau je lah nanti dah sejuk beku berendam konpem carik kudap-kudapan jugak. Lepas tu tapau sekali creamy carbonara belen aku masak untuk brekfes tadi. Okey la tu. So, dont piknik lets piknik bebeyh!!!











*entry bersambung. =)


No comments:

Post a Comment