Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

31 May 2013

Mahkota Wanita


Salam,

Wah wah wah...tajuk aku. Padahal nak tanye pasal rambut je pun. Mahkota jugak kan? Hihihi.

Saje lah petang-petang santai camni, nak ajak korang bersembang pasal rambut. Aku dah gugel sebelum buat entry ni. Tapi ape yang aku nak tanya macham tak tally pulak dengan apa yang dah aku gugel. Aku nak tanya, pakai produk ape nak bagi rambut cantik beralun lembut ala-ala rambut Leuniey Natasha tuuuu, tetiba time gugel, tak tahu nak taip camane nak bagi encik gugel paham. Aku taip 'rambut lembut cantik', terus beratur keluar tips petua mak nenek bagai. Oh itu aku tanak. Sebab aku bukan jenis wanita istiqomah dalam bab-bab amalan petua nih. Sehari dua hari, maybe aku boleh amal, tapi masuk seminggu dua, eh dah malas lah pulak aku nak ber-petua bagai. Kalo boleh jenis nak pakai arini, arini jugak nampak kesan wow! Boleh tak camtu? Kuikuikui.

So masalah rambut aku tak berkesudahan. Aku tak reti nak buat rambut aku yang panjang dan lebat nih jadik lebih terurus, lebih senang nak handle. Sekarang, hari-hari pun kena toncet rambut sebab rambut aku stok kalo tak ikat, ko akan nampak iras-iras mak singa berjalan mundar mandir dalam rumah. Ngeri? Aku pun ngeri, dah kata kan, rambut aku jenis lebat, lepastu tekstur rambut tu macham ringan sangat lagik-lagik bila lepas conditioning. Rimas aku. Dah sapu serum hari-hari pun macham takde beza sangat pun. Bila pikir kan hati yang sakit nih, nak je aku bobbit kan je rambut ni sekontot kontotnya, tapi orang tak bagi. Dah macham jantan sama jantan pulak kat dalam rumah tu nanti. kahkahkah. So far, aktiviti try and error kat produk rambut memang tak pernah enough. Phewww.....!

So ada pakar-pakar rambut tak kat sini? Boleh sejes kan untuk aku produk rambut terbaik untuk kategori rambut aku ni? Sekarang rambut aku panjang dah lepas keti, lepas tu belah belakang curly yang amat sebab kesan ikat setiap masa. Curly tu cantik bagi aku tapi sebab over volume lepas tu kalau tak ikat, hoiii memamg dasat jugak la pemandangan itu. Kalah hantu kak limah! Plan pertama aku lepas pantang nanti, nak pergi buat treatment+potong seinci hujung-hujung rambut buang mana-mana yang dah rosak kering ke ape. Harap lepas buat sume tu nanti, rambut aku secantik dan sesihat rambut Prosefirna. Perghh, verangansss!





Dua-dua muka cantik, dua-dua rambut pun cantik. Adore aku kat dua-dua manusia nih. 

No comments:

Post a Comment