Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 November 2012

Rojak Pun Rojak Lah


Sementara men-tunggu entry holiday part 2 settle upload pict yang hazab kalo nak men-tunggu sape suruh aku malas resize jom same-same buat entry rojak. Sebabnye tadi belek-belek folder, tengok tengok eh, banyak jugak gambor yang tak berupload kat belog. Alang-alang dah bernapsu nak hupdate nih, maka tercetus lah entry rojak keling nih. 


Nak tunjuk jugak ni ha. Surat chenta. Bukan daripada encik folis, tapi surat daripada abg JPJ. Aku kang pemandu berhemah. Drive pun speed 120km/j je, tak pandai nak laju-laju macham korang, maka surat chenta ni adelah yang pertama kali nya ditujukan ke dalam hidup aku. Nebes jugak lah. Dapat pulak pada masa yang sungguh tepat yakni masa aku drive nak pergi jawab exam ECO kau! Kacau tak kacau jiwa aku time tu, memang tahap menyampah lah. Bukan benci sebab kena saman tapi sebab 3 orang abg JPJ tu buat perangai paling palat yang aku pernah nampak. Sebab aku pompuan ke? Sebab aku student ke? Atau sebab aku yang bersalah? Yang tukang tulis surat saman, kerek nak mati. Siap perli-perli cakap 'tau lah study nak exam, takkkan sampai tak sedar lesen mati'. Kalau aku sedar, takdenye aku saje-saje nak hulur lesen mati tu dengan penuh ber-keyakinan kat engko encik! Haih, nak saman tu saman sudah lah, tayah  lah sound-sound. Nak exam nih. Tak kesian ke kat aku. Sobs.

Yang abg JPJ kecik pendek ensem tu pulak, sibuk duk pusing keliling kereta aku. Tengok rim, tengok exzos aku, tengok cermin huhu dahlah tinted gelap nak mamps lepas tu jenguk-jenguk dalam kereta siap. Cuak aku takut kena tambah saman lain plak. Lepas tu datang tanya kereta aku ke kereta sape? Bile cakap kereta aku, boleh plak kate, 'wah student pun boleh beli neo ek. hebat'. Weh, psiko betol lah. Dorang tak tahu ke students lain beli Honda pun mampu. Aku neo je pun. Haih, macham nak je jawab, 'memang mampu lah encik. saya makan rasuah' Boleh?

*aku kan part time student je. Dah ade income sendirik memang lah mampu. Kalo tak keje lagik, aku kayuh beskal je pun.





Yang ni pulak antara job yang aku buat lately nih. Pict berlambak kat fon kat kamera tapi biasalah, kalo dah dasar pemalas, memang ter-peram je lah sume pict tuh kat situ. Plus sekarang buat job mekap nih sorang-sorang je, tak macham dulu ade encik asben selaku photografer wedding so kadang-kadang boleh lah aku kidnep pict-pict dia taruk kat belog aku. Sekarang dia dah pencen, tak buat job lagi dah so harapkan kan kamera fon aku, kelam je lah pict. Sedih kens?



Okey lah, itu je pun updatenye. Penutup entry adelah muka tuan belog. Bhahahaha!


No comments:

Post a Comment