Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

31 May 2012

Ngeri Punyer Entri

Now aku sorang-sorang kat opis time opis hour. Peh peh peh! Jangan sape-sape cakap opis aku ni haunted yeah *eh sape sebut?. Okey, hari ni pose ganti yang ke 5 (31.05.2012) *erk erk er k belen adelah lagi 23 hari sobsobsob. Maka lunch hour, malas nak balik rumah. Bukan boleh makan pun. Nampak sangat balik rumah sebab nak makan je ko kens? Dah telefon ma, ma cakap areil pun tengah tido. Lagi la tak balik pun takpe. Hari ni half day so pukul 3 nanti dah boleh balik. Then baru solat *jgn tiru aku melengah-lengah kan solat nih. haihhh!

Okey now time untuk buat kerepek. Aku nak kerepek pasal mekap-mekap. Huuhu. As always, aku macam sangat tak setuju la bile some penanten jenis tak too particular sangat part-part attire dorangs time wedding day. Baju tak iron, tudung tak iron, veil bergulung lagik dalam beg dan blablabla. Kamon weii, hari nikah kawen kot. Takkan nak selekeh. Takkan nak comot momok. Halalalala, bukan kena nikah paksa pun rite? Sile lah iron baju tudung bagai tu siap-siap. Kejap je pun. Then part tudung, kalo yang pakai instant tudung, boleh fitting dulu size muka tu before nak pakai kan? Kalo oversize, sile lah prepare brooch yang cantik siap-siap so takdelah buang masa pergi mintak pinjam brooch sane sini with others. Kalo tak jumpe camno? Kesian kens. Awning tudung tu plak, ya rabbi... macam main tibai je tudung makcik-makcik. Soooo terpenyek bagai part awning tu. Bila time pakai, herot sane sini then mekap yang kababooom tu dah tak nampak sebab nampak tudung je yang melebih-lebih senget. Haruuuu ye! Sori lah, aku bukan lah perfectionist to be sangat tapi alang-alang aku dah ter-jebak nak cantikan korangs hari tu, so aku nak everything yang lain pun tip top. Nanti yang cantik kat situ sape? Ko jugak kenss. Bukan photografer ambik gambor aku pun nanti.

Okeh jangan sentap. Itu teguran membina what. Huhuhu mati la aku lepas ni kena banned. Next is bile time mekap, kenapa perlu nak request  macham-macham yang super duper weird. Contoh is, '' akak, saya tanak lipstik kaler yang 'nampak' sangat. Nak yang pucat je'' Then dah siap siap, bila tunjuk gambo, pandai pulak ko pengsan sebab nampak zombie kampung pisang tengah pose dalam tu. Pucat macham sakit. So, kalo aku suggest tu, aku suggest yang terbaik, bukan nak cacatkan ko pun. Then ade jugak yang request '' akak. boleh tak tanak pakai blusher, tanak draw kening, tanak pakai eyeshadow. Lagi satu kalo mata tu tanak la draw eyeliner. Nanti terkejut pulak asben saye tengok sebab saya ni tak pernah mekap'' Pulakkkk. Dah tu akak datang ni nak kena buat ape ye dik? Tolong tempekkan bedak ngan lipstik je ke? Huwaaaa mati la kerja camnih!!!!  Kadang-kadang, sepanjang sessi mekap tu aku memang diam je la. Tak kuasa dah nak beramas mesra kalau jumpe kastemer camnih.  Yela aku pun manusia. Walupun jarang sekali jumpe kastemer camnih tapi sekali dapat, berguni temper nye aku. Tapi alhamdulillah, selalu nye kastemer-kastemer camnih, time half way je dorang macam tu, at last bile dah siap mekap, syukur alhamdulillah, dorang suke. Siap peluk cium aku bagai. Hewhewhew. Kan dah kata, takkan aku nak bagi hasil kerja yang buruk untuk kastemer aku. Dah macham tabur pasir ke periuk nasik la kalo camtu.

So kepada kastemer to be ku, awas ye.  Hahahahahaha!

No comments:

Post a Comment