Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

28 September 2011

Itu Tanda Nye Kita Berbeza

Tetiba nak buat entry nih. It is about 'ape yang korang suke belom tentu aku suke' dan begitulah sebaliknye jugak. Lets cekedaut bebeyh:

1. Aku suke addicted minum neskepe. Lagi panas, lagi pahit, lagi i loikeeee!

2. Aku suke addicted makan papadom. Makan nasi, mi goreng, nasi goreng and others, mesti nak kena ade papadom! Stok papadom wajib ade kat rumah lah ni.  

3. Aku boleh je minum nescafe susu, teh susu, kopi susu and others drinks which is add with susu pekat tu TAPI aku tak minum milo susu kotak dan home made milo susu. Kenape? Ade sejarah hitam daaa...

4. Aku tak minum susu segar dan susu tepung. Tapi, bila dalam biskut, puding atau makanan, aku memang craziness dengan benda yang campur 2 item nih. Lagi-lagi dalam biskut raye. Nyummeh okeh. Dan i am cheesilicious lovers okeh!

5. Serum and collagen is my new addicted. Pelis jangan cerita ape-ape pasal any serum atau collagen depan aku kalo korang kesian kan poket aku ye. Tolong ye.

6. Aku jurusolek tapi kenapa tak pandai mekap muke sendiri. Sumpah. Lagi-lagi bila part shading hidung dan draw kening aku. Skill kelaut sangat. But nasib baik time nikah aritu tiba-tiba je ada miracle. Menjadik pulak mekap muke sendiri. Thank God.

7. Falsie lovers! Aku pantang jumpa bulu mata palsu yang lebat dan murah, sure aku beli berkoyan-koyan. Puas ati tengok personal collection makin banyak even tak tahu bila lah akan pakai semua tu. 

8. Aku boleh abiskan masa sampai berjam-jam di pasaraya kat bahagian bahan-bahan memasak. Aku telek satu-satu tepung, keju, krim, dan macham-macham lagi ingredients yang ade dengan bermacam-macam idea resipi timbul kat kepala. Puas ati sangat.

9. Tiap kali keluar, aku suke beli selipar/flip flop. Pelik sebab bukan nak pakai sangat pun, tapi suke sangat beli. Nasib baik benda alah ni tak mahal.

10. Benci yang amat kat kaler ijau tapi hakikatnye kaler baju aku paling banyak kaler ijau!!! Arggh, tetiba rasa macham ade konspirasi dan sabotaj kaler baju aku!

11. Paling tak boleh blah dengan susu. Again! Tak boleh tengok susu, tak boleh cium bau susu, tak boleh nak rasa susu. Time kat sepital dulu ade mommy tanya pasal susu yang dia pam then nak sua tunjuk susu dia tu kat aku, cepat-cepat aku jerit lari masuk toilet. Sori, takut ter-muntah. Now nasib baik still boleh adapt dengan susu sendirik. Kalo tak, kesian ngan bb Zafreil. Tsk.

12.  Suke beli foundation macham-macham brand tapi at last expired camtu je. Banyak sangat sampai tak ter-pakai. Tak hingat nak pakai pun ade. Nak let go, sayang lak. Syaiton, syaiton!

13. Tak loyal ngan satu brand skincare je. Pantang dengar ade brand yang superb yada-yada, terus nak campak skincare yang ade. Nasib baik dengan asben aku setia. Phewww!

14. Tak paham sangat kenapa tiap kali dapat sample perfume, bau tu cam best sangat then bila pergi untuk beli perfume yang same, bau dia dah macham tak sesedap yang aku cium tu. Dah siap hafal-hafal nama perfume nak beli, last-last back out dan beli Giorgio Armani Diamond Beyonce tu jugak. So aku loyal ngan perfume la kan?

15.  Aku tak pandai 'say no' kat salesman/salesgirl. Contohnye bila beli perfume, aku selalu terpengaruh beli yang one set yang include body lotion dan showel gel tu. Perfume dah abis, lotion dan shower gel tu tak luak langsung pun. Lain kali beli, lain kali terpengaruh lagi. Haih!

16. Rutin skincare aku merapu-rapu. Kadang-kadang aku sapu SK 11 facial lotion lepas tu sapu Hada Lobo lotion. Kadang-kadang aku sapu Loreal Toner kemudian sapu SK11 treatment essence kemudian sapu lak Loreal double essence. Tak pun kalo aku malas, aku sapu VCO gel je kat muke. Janji muke rasa terbela sudahlah. Takle jadi duta produk la camnih kan?

17. Aku beli Ariani sebab aku gila Ekin mawi. Sekarang Wardiana je asik jadik model Ariani, so aku pun tanak beli dah. Aku nak try set Safi Rania Gold sebab aku gila Rozita Che Wan. Aku nak pakai lipstik merah pun sebab aku gila Datin Norjuma Habib. So, kalo boleh aku tanak la asben aku jadik model rokok ke ape pulak lepas ni. Sebab aku kan gile asben aku. O___0

18. Semangat ingin tahu aku kuat sangat. Contoh, kalo kat sepital, every single step yang doctor atau misi nak treat aku atau baby, aku akan tanya, dorang guna ape, guna besi ke tak, sakit ke tak, lame ke tak. Lepas tu baru aku tarik napas sedia untuk dirawat. Hahaha. Kesian doctor dapat patient cam aku.

19. Bile kengkawan baik cerita yang dorang benci/ bermusuh ngan si polan si polan, even aku tak kenal sekalipun, aku still nak benci jugak si polan tu. Ntah ape lah dosa dia kat aku. Hukhuk.

20. Aku suke nak kulit aku nampak tan. So bedak aku sume code number paling tan atau paling dark. Tak suke lah muka nampak putih. Ntah!

  
look, muke aku takde same ngan muke orang lain dan muke orang lain pun takde same ngam muke aku.
so, konpem kita masing-masing berbeza.

nota kaki:ade banyak lagi yang tak same. tapi malas nak taip. lain kali rajin sambung balik entry nih. kekeke.

2 comments:

  1. byk nye suke.. juru mekap..klu dulu kenal..dah bole amik awak mekap tyme kt kuala trgnu dl.. =)

    ReplyDelete
  2. haha, manusia kan, byk suke dan byk tak suke...tuhla, kalo tak nanti leh kirim salam kat cik uyun si bonda akid tu sekali...eh puan dor belah mane ek trganu tu?

    ReplyDelete