Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

01 July 2011

Rindu.

Well, entry nih mungkin berbentuk luahan ke ape aku tak tahu nak klasifikasikan. Tapi more to luahan kot. Takpe ke? Bace je lah kan. Hurm, lagi sebulan++ camtu la kot aku dan asben akan sambut orang baru dalam family. Opkos esaited yang amat kan? But tanak cakap pasal my baby ni lagi, tapi nak cakap pasal rindu giler dengan life laki bini. Hurm, since alahan teruk dulu memang aku dan asben dah totally stay kat rumah my parents je pun. A million tengs to ma and family sebab beriye-iye nak jaga aku time alahan teruk aritu. Dorang kesian kan asben aku yang tak terurus makan pakai since aku terjelepok je alahan till 5 month pegnen kalo tak silap. Lame kan? So sekarang dah hampir masuk bulan ke 8 pegnen aku rindu giler life duk rumah sendirik. Rindu nak uruskan asben dan masakkan untuk dia. Pheww. Momen yang ter-paling aku suke bila asben tengok aku bizi prepare lunch ke dinner ke, dia pun otomatik akan super duper same bizi masuk campur. Kejap-kejap dia akan masuk dapur. Kejap godek ikan dalam kuali, kejap tumbuk ape-ape yang aku tengah nak tumbuk kat dalam lesung, kejap bukak tutup peti mengalahkan dia yang nak masak. Walaupun interupt giler tapi aku suke dan rinduuuuuuuuu sangat syumer tu. Time weken atau malam, bila aku kemas rumah atau lipat baju, asben datang bersila sama-sama lipat baju and kadang-kadang lagi laju dia lipat daripada aku. But aku syuker syuker syuker sangat. Sekarang, memang ma dan asben dah tak berapa nak bagi aku balik stay kat rumah tu lagi. Dorang risau takut-takut aku sakit nak bersalin time asben keluar kerja ke ape, so better aku ade depan mata dorang je senang. Yeah, part tu memang aku tak berani nak cakap ape. Tanak la bangkang sebab dorang pikir untuk kebaikan aku jugak kan. Senang nak monitor aku dan takde la asben cuak sangat nak keluar tinggalkan aku sorang diri kat rumah malam-malam. Tapi, alahai, aku rindu yang amat nak balik rumah sewa at least sebelum Ramadhan sebab sah-sah Ramadhan aku dah kena stay dan prepare untuk bersalin kat rumah my parents. Rindu nak masak untuk asben. Plus, ni je lah lagi peluangyang tinggal untuk aku lepak berdua ngan asben sebelum nanti ada baby sendirik. Kan....




See, entri ni nampak macham takde motif. Tapi tuhla yang bermain jauh di sudut ati aku sekarang. Rindu....

No comments:

Post a Comment