Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 May 2011

Beragak Lah Kalau Ye Pun Ramah Tamah

Aku memang tak berapa favour nak kamceng-hamceng dengan opismate sampai tahap nak ber-pesbuk dan keepin' touch each others doploh hempat jam / 7 okeh. Jumpa kat opis esok dahla weh. Sms aku boleh terima je lagi. Sori to say, memang selected fren yang aku kenal dan aku trust sangat je yang aku approved dalam pesbuk aku. Belog ni? Lagi lah aku tak reveal kat sape-sape. Plan nak private to invited pun dah lama ade. Eventho dorang opismate tak pernah tahu belog aku nih, tapi sumpah aku memang tak berani nak hentam dorangs dan mention lelebih sangat pasal kerja buat hakiki aku, kat belog. Kamon la, sekarang macham-macham boleh jadik. Let say pasni boss yang korang kutuk atau opismate yang korang benci dan maki-maki kat pesbuk/belog jumpa  ter-terjah pesbuk/belog korang? Tak pun, ada mamat mulia yang ade dalam senarai kawan korangs sakit ati tengok profile pict korang lawo sangats, so dia pun tolong printscreen kan post twiter korang kat musuh korang tu? Weh bukti tu, bukti. Silap-silap masak la korang kalo pihak sane nak besar-besar kan kes. Macham kes pidiarem yang keji bos dorang kaw-kaw tu kat pesbuk. Tatatertib siap. So the best point is, tolong minimakan post kutukan korang tu kalo korang tanak private kan pages tu. Kalau nak keji lah jugak *hahaha dah kata nak lepas marah, sila lah memilih sket dalam menerima dan meng-add kengkawan kerja. Carik yang boleh dipercayai atau yang paling tak dikenali kehkehkeh. Tanak ahh jadik macham kes-kes terdekat aku nih. Akak nih ramah sangat add semua opismates, lagi lepas tu ape-ape je yang dia post dan tweet akan jadi big issues kat tempat kerja. Untuk generasi muda mudi dan open, mebi dorang bace and just take it as a joke la kan, tapi bila bangsa yang lama-lama dan emas-emas sket tu, dorang bace post dan take it serious. Datang tempat kerja mesti bising dengan every each issue status si akak nih. haih. Tak salah pun kot nak keji-keji manja tu sket, tapi pandai makan pandai lah buang. Tayah lah sibuk nak kentut merata-rata, nanti semua orang ter-bau kang, memekak je masing-masing. 




Dan sebab tu jugak la dari awal-awal lagi aku memang devide kan hal personal aku tayah nak bawak masuk opis, dan hal opis aku tanak bawak keluar ke luar. Sekarang baru ah sibuk semua nak delete nak private kan dari mana-mana yang patut. Lambat ahhh!




nota kaki: Aku pun menyampah lah. Tapi bukan menyampah kat si akak nih, menyampah kat orang yang meng-hebah kan issue status akak tu. Biaq pi kat dia lah. heh!

2 comments:

  1. macam2 hal la depa tu...

    sabo je laaa...


    hikjhik

    ReplyDelete
  2. tuh nur setuju dan nur tak add bdak ofis banyak2 setakat satu department tuh oke la kalo department lain tuh tak der le rkang taku org tahu sume plak pasal kita takmoo la mcm tuh :)

    ReplyDelete