Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

09 April 2011

Nafsu Ku. Erkk?

*entry panjang nih tak sesuai bagi readers yang suke tengok gambo-gambo je. Dah pergi main jauh-jauh ye kanak-kanak.


Haa, dah, dah! Pelis don't get me wrong. Asik ke-situ je pikiran korang neh. Babap nak? Well, meh nak setori about nafsu aku since pegnen. Oh yeah! Almost 4 months ago, aku memang lost terus nafsu makan, nafsu ber-siap, nafsu ber-mekap and others nafsu. Haha. Paling dasat bila my peberet all time - mekap boleh buat aku muntah bila ter-pikir dan sentuh - semua tuh. *Blerghhh again. Ape yang aku reti time tu adelah mabuk *nih bukan mabuk don't drunk and drive tuh dan muntah sepanjang zaman. Phewww! Orang lain makin gain weight, tapi aku makin lost my weight. Giler ko time tak pegnen takde lak turun sampai 3 kg dalam tempoh 2 minggu. But now, after dah masuk trimister ke dua, morning sickness aku dah mula getting down. Dah mula makan-makan. Muntah pun dah tak setiap hari. Thank God im getting well now. 


Dan, bila kondisi badan dah almost back to normal, nafsu lame aku dah mula high. Pergh, tiap-tiap malam adelah malam pertama before pergi kerje, aku dah ketat otak pikir esok kerja nak iron baju mane, nak belit tudung style mane, mekap nak camne, and it goes on and on tau tak? Aku dah start explore lemari cari baju yang suit dengan my weeks pregnancy belly dan dah mula rindu baju+shawl+mekap dan aksesori semua. Haha. Nyaris-nyaris aku let go mekap-mekap aku okeh. Crazi ke tak tapi itulah aku. Masa tengah mabuk-mabuk dulu, aku selalu dengar orang cakap mebi aku pregnen baby boy sebab tengok aku memang menyampah giler nak chantek ke ape time tu. Bau wangi-wangi asben pun aku mencik lol. Wateve lah. Sekarang aku dah mula mekap dan nak chantek-chantek balik, does it means my baby adelah baby girl now? Ayork. hahaha.


Tapi the most bahagia is bila si asben senyum dan redha je dengan ke-craziness istri dia nih datang balik. Aku kan paling pantang biler tengah ber-siap yang ter-paling superb kekonon nye, sekali asben datang buat muka and start blablablabla itu tak kena ini tak kena with my outfit and others. Dan dan tu jugak mood aku nak keluar rumah spoil abis. Merajuk siap. Oh asben aku sometimes suke bebel-bebel kot tapi tak lame pun. Haha comel. Of kos la kan kita ber-siap chantek depan dia tapi sekali dia tak suke, wakdefish la aku nak cakap ape lagi. Tapi now asben dah start paham dan tolak ansur. Mebi aku ni tak jadi se-bestest wifey lain tapi trust me ape yang aku pakai chantek-chantek tu memang untuk dia. Nak nampak gojes selalu beside him. Plus aku pun jenis tak kesah asben aku nak jadi se-metro-sexual mane, se-urban mane sekali pun, sebab dia dah memang asben aku dan aku trust dia banyak kot. Lagi dia melaram lagi dia nak style lagi aku suke. Sape tanak tengok asben sendirik ensem all time kan? Hahaha. Cuma bila dah pegnen ni, banyak 'part' dan 'aksesori' yang dah makin exposed dan kena pandai-pandai cover dengan baju yang sesuai. Itupun aku kena explain dulu siap-siap kat asben kenapa kenapa part itu part ini jadi camni. Pengalaman baru kitorang katekan. ^___*


Dan semalam, time ngedate, aku sempat beli 2 shawl yang kalo aku tunggu nak beli online sumpah tak pernah nak sempat. Asik sold out je. Huh! And satu stretchable skirt specially for my belly sooner. Sekarang dah tak selesa pakai pants. Jeans lagi lah tak pakai dan dilarang keras oleh ma. Hahaha. Ma tau mommy-mommy zaman sekarang rugged nak mamps so better watch out - awal-awal lagi dah kena warning jangan pakai. Baiklah. Dan aku dah tak sabo-sabo nak pakai shawl tuh pergi dating okeh. Sadly weekend depan takleh nak ngedate sebab asben ade short course 2 hari kat KT dan kalo aku ikut pun nak buat haper-nye bukan ade entertainment pun. Nak drive jalan-jalan time dia course sah-sah lah di-larang keras. Since pegnen, asben memang tak bagi drive. Okey fine - lah. Bila lagi lah terengganu nak tamat ber-kabung. Boring dowh hari-hari pakai tudung putih pergi kerja. Aku nak pakai shawl baru plak nih! Sighhhhhh ~(



akhirnye skirt nih dalam genggaman. bahagia. huhu


ini bukan tompok-tompok taik unta la. ini ana punya shawl lah!


scan last week, my baby supposed dah sebesar nih. patut lah my tummy dah keras-keras je. alhamdulillah. 
dah nampak tengkorak, backbones, heart beat, kaki yang aktif menendang. haha comey anak mama dan papa nih. insyallah, hope lahir sesempurna dan sesihat yang boleh ye nanti sayang. ^___^

Aku ade jugak tanye doc, kalau nak trace any problem kat baby nih camane. Biasalah curious dan esaited je mommy to be nih nak tahu everything. tapi doc tu refused dan dia cakap better takyah explore any problem yang ade kat baby nih. Sebab kat negara kita, doc takde authority untuk stop kan kehamilan if sekalipun ade masalah pada baby. Sempurna atau tidak, kita orang Islam just accept the baby dan doc tanak kita pressure during the pregnancy kalo tahu apa-apa yang tak elok. So, scan 3D, 4D memang tak digalakkan sebab nanti akan jumpe macam-macam problem yang maybe kita sendiri tanak tahu dan akan affected our mind sepanjang tempoh kehamilan. Oh okey. Agreed with it. So just doakan yang ter-baek untuk aku dan baby ye. Amin =) 

2 comments:

  1. sis mcm tak caye jer sis nak jadi mummy dah..
    cz nur kenal sis dari zaman friendster lagi huhuhu
    pape pun tak sabar nak tgk baby nyer nnt :D

    ReplyDelete
  2. olololo, meh nak hug meh..
    as u told, cepat je kan masa berlalu...sis pun x caye byk benda berlaku hehehe,
    btw tengs sebab still keep in touch...
    doakan yg terbaek ye syg....^__^

    ReplyDelete