Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 April 2011

Asben Ku Seorang Nujum.

Asben ter-bace entri nih. Dia cakap aku kena update balik ape yang dah jadik lepas post entry tu. *nih la padah kalo asben jadik silent reader. Erk, nak kena cerita kat sini ke? Ala, ala, aiii malu laa....! *pang!! lempang sebijik!


Okeh lah. Meh aku buat sambungan nye. Tiba-tiba...! Eh. Tak lama lepas post entry, asben tup tup sampai umah. Macham superman je terbang laju. Hajaib tak? Tak sempat pukul 10 pun lagi asben dah sampai. Macham yang aku cakap, aku memang pejam mata siap-siap. Tapi tido olok-olok je. Patah hati beb. Baby pun merajuk same kot. Eh ke mama je merajuk sayang? Huhu. Even dengar bunyik asben masuk bilik, aku pejam je mata. Tido-tido katok. Asben datang gosok-gosok aku - gosok-gosok pewot aku. Tapi baby kat dalam pun diam je kot. Sebab aku dah pakat ngan baby buat-buat tido. Huhu. Di-sebab kan dah gigih sangat nak merajuk, hati kena cekal. Jangan mudah patah semangat kata. Eh, takpe ke aplikasi dalam situasi camnih? Haha. Asben pujuk kejap, lepas tu dia keluar bilik. Mebi dia bajet aku dah betul-betul tido kot. 


Tapi tak lama lepas tu, asben masuk bilik balik. Jeng-jeng jeng! Asben kejutkan sekali lagi dan ajak aku keluar - makan! Yeayyyy!!! Time tu hati memang dah berbunga riang. Sebab perut aku memang dah lapor sesangat. Memang sengaja tak makan petang sebab nak tunggu asben keluar makan sesama. Asben plak macham tau-tau je pujuk aku ajak aku keluar makan. Bijak macham nujum tak asben aku? Tapi merajuk punye pasal, aku tahan lagi. Gigih. Pejam mata rapat. Buat-buat tak dengar. Asben pun apelagi, bagi ayat-ayat sahdu dah time tu. Siap macham ayat kanak-kanak saluran Astro Ceria pun ade aku dengar. Asben cakap camni tau, 
'Jomlah mama, kita kuor makan. Papa tahu mama tak tido lagi. Papa nak makan ngan mama, nak makan ngan ngan baby. Kita kan satu keluarga. Baby ngan mama mesti lapo nih. Papa pun lapo nih. Jomla mama' Huuihh, ko berdosa tau bagi suami merayu lama-lama camtu. Apelagi, dengan airmata bergenang sahdu, aku bangun ber-siap-siap keluar makan. 


Sampai kedai makan, order la ape lagi kan. Nasi putih, sambal belacan, daging masak merah, ikan siakap masak tiga rasa, kerang bakar. Pergh, tu dia menu untuk orang merajuk. Last-last lepas makan, terus lupa dah hal merajuk-rajuk tu. Hati pun dah sejuk. Perut dah kenyang, even tak sampai lagi hajat nak makan ikan stim malam tu tapi takpe lah. Next time ade lagi. Tak sampai ati tau aku nak merajuk lama-lama dengan orang yang kita sayang nih. Hal kecik je pun. Tapi tuhla, bila pegnen nih hal-hal makan pun boleh jadik isu nak merajuk. Sensitip betol aku sekarang nih *macham ler dulu tak! Cuk, sori ye sayang =[




asben aku bukan nujum. Time dia keluar bilik, aku agak dia ngadap pc dan dah ter-baca status fb aku atau post nih kot. Betol tak cuk???


*kelik untuk tumbesaran!

No comments:

Post a Comment