Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 November 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha Jugak.

Berpantang arang berkerat rotan ke tidak, aku tetap jugak nak ber-mood pagi raya. Hidup ber-kain  batik, ber-setokin tebal, ber-muka pucat, buat tubuh+jiwa dan semangat aku ber-tambah lemau dan lembik. Depress aku tengok muka sendirik pucat dah macham zombie kampung pisang. Atau aku mungkin aku versi yang elok sikit kot.






muka pucat zombie aku masih ber-sisa.


Pepagi raya lagik, aku melaram SAMA-JE-MACHAM-ORANG-SIHAT-LAIN-SAMBUT-PAGI-RAYA. thehehe. Ma dan asben mampu angguk-angguk geleng-geleng kepala jek tengok aku dah ber-tukar wajah. Pipi dah pinkish-pinkish lekat blusher, mata bengkak sepet mepet cap nyonya tua tu aku dah sapu eyeliner hitam, pekat. Sekali tengok memang dah macham sehat walafiat bebenor aku pagi tu. Ma suruh aku pakai setokin pun aku derhaka tanak pakai. Cakap kat ma tak kool la pakai baju raya mantap-mantap sekali kat kaki pakai setokin tebal. Ngehehehe. Tapi aku derhaka tak lama la. Petang aku dah tukar pakai uniform di perenggan pertama tu balik. Ber-gaya melaram sakan cemane sekali pun, aku tetap kena jalan kepit-kepit kemut-kemut macham anak dara zaman 60-an. Orang lain ke-sana kemari beraya dengan lembu korban, aku kat dalam rumah ter-kebil-kebil pandang jalan. Takleh nak ikut main lembu. Orang lain melantak macham soploh taun tak jumpa makanan, menu aku tetap tak ber-ganjak. Nasik putih+ikan panggang+tumis sawi. Punah mood nak raya lama lama. 


nota kaki: semua orang kecoh pasal  pilem 'pecah punggung' 2 alam. sape-sape nak beli tiket filem tu mesti takut punyer. takut kena gelak.

4 comments:

  1. x pe sis.. yg penting ramai org syg sis! kite pun syg sis!

    jage diri tau!
    xoxo <3

    ReplyDelete
  2. tengs intan.intan always ngn sis time sis macham ni...tengs syg..=)

    ReplyDelete
  3. bkpe tkdok citer pregnant pun? tahniah iena..

    ReplyDelete
  4. yana:tak sempat nak citer,yna baru je tahu seminggu,pastu keguguran.baby dah 2 bulan...=(

    ReplyDelete