Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

21 November 2010

Carta Paling Rendu. Oh!

Rindu itu kan macham cantik jugak. Subjektif. Dan macham sekarang, aku rindu banyak benda - bukan pada banyak orang. Eh ramai orang. 


- Makanan yang sedap-sedap : crab masak masam manis, creamy carbonara, double cheese burger, daging korban bakar cecah air asam, dan segala lauk pauk ber-lemak tepu pedas hot tu semua aku cravin'! erghhh!!!!


- Kastemer mekap : rindu nak mekap muka orang ramai-ramai - dah sampai tahap gian gigil-gigil kancing gigi gian aku nih! cuak sebab ter-paksa lepas pergi kastemer masa dalam pantang nih. duit pun pergi sekali. isk. giget peha asben kang!


- Dapur : Bukan rindu nak tido di-dapur ke hape. Tapi aku rindu nak ber-khidmat untuk asben di-dapur. Nak tambah lemak-lemak nye yang dah kurang. Takkan aku je yang nak ber-lemak kot.


- Kekotaks mekap aku : Pesal kekotaks? Sebab ada lima mekap box kat rumah aku dan aku dah mula rindu nak selenggara kekotak itu sambil main-main ngan mekap tu sume. Mesti dorang pun dah rindu aku. Dah seminggu lebih aku tak jumpa dorang. *sobsob.


- Eyelashes : Kerja aku dalam seminggu mesti nak punggah kotak yang aku simpan koleksi bulu-bulu mata pelesu tuh, susun-susun pastu sengih-sengih sorang diri. Asben tengok terus  geleng-geleng kepala. Dalam ati menyesal kot buat bini. Kihkihkih. 


- Angin luar rumah : Aku dah start rasa bau aku hapak+bacim dan tengik *tapi bukan aku cakap aku tak mandi sebab ter-lampau ter-perap ber-lama lama-an sangat kat dalam rumah ni. Paling koman kalau boleh ikut asben jalan-jalan-ronda-ronda-dalam-kereta-tepi-pantai-tengok-ombak pun dah kira cukup ber-syukur aku pada Ilahi. Tapi apekan daya, itu pun di-larang 
keras!


- Self-make-over: Yang nih lagi lah maha super duper aku rindu! Aku rindu sangat nak calit mekap mampan mampan walaupun hasel nanti tak chantek mane+pipi nak pinkish-pinkish kasi efek muka cukup darah mengalir+bibir yang nampak je macham pucat pasal nude kaler lipstik tapi takpe janji bukan pucat azali+ dan yang penting stok eyeliner pensil dah melambai-lambai mintak di-abiskan.  Baju yang konon-konon akan ketat sebab pegnen aritu dah mula panggil me-mintak aku pakai balik. Dan, aku rindu jugak nak camwhoring mati-matian - tanpa alasan. ahaha!


- Solat: yang ni aku letak bawah sekali bukan sebab berada di-level paling last aku rindu, tapi tanak anon anon yang start bace entry ni cebik-cebik dan juih-juih mulut kat belog aku. Aku dah rindu nak kembali tunaikan kewajipan aku sebagai hamba-Nya. Insyallah, dah tak lama lagi.


Rasanya dah cukup apa yang aku rindu. Tanak tamak sebab bila tamak nanti rugi. Lain-lain akan aku suarakan sendiri pada encik asben. 
banyak yang aku rindu ada dalam gambar nih.



nota kaki: aku tak rindu nak ber-tenet sebab tenet doploh pat jam depan aku. sume kat rumah mengalah demi aku.

No comments:

Post a Comment