Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 August 2010

Macham Rancangan Jejak Kasihan Pun Boleh

Sejak zaman layan prenster sampai sekarang dah jadi seorang pesbuk addicted yang kritikal, i memang tak pernah lupa nak jejak balik kawan-kawan lama i yang memang dah lebih soploh tahu lost contact. Ke 13 tahun ek? Kawan-kawan yang tulus dan telus sangat bagi i - selain geng ronggeng yang i ada sekarang nih. I nak tahu sangat pekabo la dorang semua nih kan. Sehat ke, dah kawen ke, makan dah ke belom, dan banyakkkkkkkkkkkkkkkkk giler momen yang nak i kongsi balik dengan korang semua. Dah la aku kawen pun tak dapat nak jemput korang semua tau tak! Isk.

Ayu,
Last sekali kita kontek masa ko call rumah aku - kalo tak silap dalam 8,9 tahun lepas. Perghh, long time ago. Time tu memasing sekolah lagik. Masa tu ko dah start kecek Bachok eh eh eh Kelate kot. Zaman tu bukan zaman henset meset pun lagi dan ko pulak call aku guna pablik fon. Dah sah-sah takde no telepon yang ko nak bagi. Lepas tu ko janji nak call aku lagi tapi sampai ke sudah ko dah tak call. Aku rindu gila kat ko la. Walaupun masa darjah enam ko pendek je dari aku tapi takpe. Sebab muka ko comel - lepas jumpa ko balik aku delete fakta nih. Zaman sekolah ko cengeng kan tapi aku suka kawan dengan ko sebab ko cengeng yang best. Susah nak describe - nanti yang ni aku delete jugak. Dan paling aku tak lupa masa kita pergi kelas tambahan darjah enam, ko puji aku cakap cutting badan aku cantik macham model (muntah) Aku ingat itu sampai bila-bila ko tahu. Sebab tu aku teringin sangat nak jumpa ko. Aku nak buktikan kat ko sekarang - badan cutting model aku yang ko cakap tu dah tinggal memori daun kelapa. Kenapa la mulut ko tak masin. Isk. Tapi takpe. Janji dapat jumpa ko balik aku dah rasa syukur. Dan aku dapat delete semua fakta di-atas cepat-cepat.

Aishah,
Kita kawan since kita darjah dua sampai darjah enam kot. Ke tak? Lama gile ko jadi kawan baik aku masa tu. Yela zaman kekanak ribena camtu kalo dapat stick dengan sorang je kawan baik tu memang sangat ajaib la. Ingat lagi tak, kita sama-sama minat kat cikgu sains kita, Cikgu Huzairi *huu malu malu. Aku ingat lagi betapa benci gila aku kat ko masa ko nangis dalam kelas lepas tu cikgu Huzairi pegang tangan ko dan pimpin ko keluar kelas sebab nak pujuk ko. Aku dendam ko masa tu tau. Lepas je masuk sekolah menengah, kita dah separate. Ko masuk Sekolah Agama Syeikh Abd Malik, aku masuk sekolah yang tak berapa nak syeikh. hikhikhik. Lepas tu terus kita lost contact. Dengar-dengar cerita ko dah kawen la, belajar kat mesir la, dah jadi ustazah la. Kalo tak silap aku dua tahun lepas kezen ko - yang payah jugak aku jumpa, ada bagi no henset ko. Dan sempat jugak aku ber-tanya khabar ko. Baru aku tahu ko jadik guru sementara kat sekolah menegah ko tu. Ko pun tak kawen pun lagi masa tu. Tapi, tengah-tengah syok kita ber-sms, ko diam macham dah habis kredit nak reply. Sampai ke hari ni ko diam dan no ko pun dah takde sebab aku lupa nak save. Sedih. Sebab aku plan nak ajak ko jumpa bila ko balik dungun. Huuu..=(

Ayuni,
Kita kawan masa dah darjah lima+enam kan? Memula aku macham tak hadap sangat nak kawan ngan ko sebab aku bajet ko anak load mesti ko nih annoying plus aku benci budak pompuan cakap Key El. Tapi rupanya bila dah kenal baru aku tahu ko cakap takde la Key El mane cuma ko nak balance kan loghat kelantan ko ke loghat terengganu tu kot. Kekdahnya. Kesian ko tak pasal-pasal aku benci. haha. Aku macham tak hingat sangat momen apa yang pernah kita ada. Yang aku tahu, ko aku dan Nisa memang rapat masa darjah enam. Dan masa ko nak pindah kelantan ikut mak bapak ko, aku nangis gila-gila sebab aku dah mula suka kawan dengan ko. Eh ko dah gemuk ke tak sekarang?

Ain,
Ko pun macham Aishah, kawan paling lama yang aku stick. Kita kawan since darjah satu sampai darjah enam. Ko baik. Mak ko pun baik. Aku selalu ulang-alik rumah ko setiap hari (sekampung je) sebab nak pinjam stori book yang ber-lambak kat rumah ko. Tak tahu la ko menyampah ke tak. Janji aku dapat lepak kat tangga rumah ko dan baca buku cerita tu sampai tamat. Kita mengaji sama-sama dan tok guru mengaji sayang ko lebih. Aku tak. Biasalah tu. Tok wan tu bias kot. Heh. Ko jenis yang soft spoken. Ko datang rumah aku, aku langsung tak sedar. Tengok-tengok ko dah ter-cegat depan pagar. Ko cakap dah beri salam - tapi dalam hati. Hadoooooiii. Bila masuk menengah, ko dapat Sekolah Tun Fatimah. Aku lak sekolah diam-diam kat kampung je. Sob3x. Ko pun dah pindah balik Chalok kalau tak silap. Setahun pertama ko rajin gila hantar surat kat aku. Tapi ntah camane tiba-tiba kita masing-masing diam. Aku tahu ko pindah Kemaman tapi aku tak tahu alamat rumah ko. Nak google pun tak dapet nok.

Noor Idayu Samani, Nor Aishah Ismail, Nurul Ayuni Mohammad, Nur Ain Abd Rashid, korang dengar sini ye. Aku rindu giler kat korang. Dari zaman sekolah menengah yang duk layan forum ngan chatting je lagi ke zaman friend frinder sampai la sekarang aku dah nak beranak pinak dah *ces pentipu banyak aku tak renti-renti lagi duk cari korang. Siap google garmin bagai dah. Tapi asik-asik tak jumpa je. Macham muyskil pulak aku. Takkan korang nih langsung tak layan sume laman so-sial nih kot cewah bahasa ko. Tak pun cuba korang bagitahu aku la hape ke nama gelemer sangat yang korang guna sampai aku langsung tak leh nak jejak korang wei? Jangan la buat aku macham ni korang. Aku rindu korang sangat-sangat. Rindu tau tak. Benci!


nota kaki: ingat sampai bila-bila memori skkd, tahun 1997. harap-harap korang jumpa la belog aku nih. Erkk, ada ke orang nak baca belog nih????

No comments:

Post a Comment