Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

05 February 2010

Dear Nadya

He Loves Me He Loves Me Not

Maybe i nih silent reader dia je kot. Tapi i suka jengah belog nih hari-hari pasal Nadya nih rajin update hari-hari kadang-kadang sampai dua tiga entry tak macham i fe-malas. Masa memula baca belog nih dulu, i terasa Nadya nih jenis yang mesti nak emo hari-hari kot. Sebab dia suka tulis tentang life nya - merajuk-merajuk kat tunang, kat family, marah-marah kat opismate, kat road user, or kadang-kadang kisah preparationnya wedding-nya yang dah dekat. Pendek kata ape-ape je lah yang berlaku kat life-nya hari-hari, Nadya akan tulis kat belog. Sangat chomel. Sebab tu i suka jugak baca. Sebab bila dah lama baca, i macam dah boleh kenal yang Nadya nih adalah Nadya. She is always on her own way. Tak hipokrit. Ayat-ayat nya jujur, telus dan bukan jenis bangsa yang nak nampak chomel je bila menulis.

Nadya baru je kehilangan adik nya, Muhammad Afif Asyraf Bin Abd Rashid. Di-saat Nadya sibuk dengan wedding preparation nya. Innalillah. Besar dugaan-Nya untuk Nadya. Dan kalau baca entry Nadya yang latest (since permergian adiknya) Nadya totally sangat lain daripada Nadya yang i pernah anggap sebelum nih. Dia masih boleh create dan tulis everything pasal adiknya, perasaan nya, keadaan diri dan keluarga nya, tribute tu her brother dan semua tu di-tulis dalam keadaan yang tenang sampai buat kita baca pun tenang dan takde rasa nak sedih tak tentu pasal yang meleret-leret pun. Sampaikan dalam hati i boleh ter-detik, 'eh betul ke Nadya nih macham nih? '. But i percaya Nadya memang betol-betol seorang yang very-very strong enough. Allah beri dia kekuatan itu. Mungkin kekuatan tu datang daripada dirinya sebagai seorang kakak. Nadya dah tak tunjukkan kesedihannya. Nadya tanak tunjuk kat semua orang apa sebenarnya ada dalam hatinya. Dan mungkin this is the best way to persuade her soul and spirit. Nadya mungkin tanak mak ayah, adik-adiknya makin sedih. Walaupun Nadya muda daripada i, tapi i tak rasa i mampu nak jadik macham Nadya kalau berlaku perkara yang sama nauzubillah. i'm not ready yet . Even i anak yang sulong, sangat close dengan family terutamanya dengan siblings, tapi i tak rasa i boleh pujuk hati untuk jadik sekuat dan setabah Nadya. Nadya, Nadya. Awak sangat kuat dan sis sangat kagum dengan awak.

Untuk Nadya, sis doakan Nadya akan kekal sekuat nih dan hadapi masa yang mendatang Nadya dengan penuh ketabahan. Nadya seorang yang kuat. Jangan mudah patah semangat ye sayang. Sis doakan yang ter-baek untuk Nadya, dan sis doakan adik kesayangan Nadya akan tenang di sana. Di sisi-Nya. Amin.

Muhammad Afif Asyraf Bin Abd Rashid 10 Sept 1989 - 30 Jan 2010 . Al-Fatihah

nota kaki: i rasa kuat bila baca entry-entry Nadya, tapi bila baca blog arwah, tiba-tiba hati i sebak. Seolah-olah baca balik diari sesorang yang dah pergi. Al-Fatihah.

7 comments:

  1. sedih kan org baik-baik selalu 'pergi' dulu. salam takziah utk mereka sekeluarga.

    ReplyDelete
  2. td baca semua entry tribute untk adik dia..
    dia mmg sorang yg sgt tabah

    ReplyDelete
  3. eis: sebab Allah lebih syg kan orang-orang yang baik. dan kita yang hidup ni diberi peluang untuk perbaiki kesilapan yang masih ada. betol la cakap Nadya. Cuba berlapang dada, insyallah ketenangan itu akan ada.

    lyaa: dia sgt strong kan lyaa? kagum ngn Nadya nih.

    ReplyDelete
  4. cik andam,,kt nangisla,,
    kalo cakap pasal arwah mak kt leh tahan lagi,tp sbb nadya hilang adik,kt nangis, tak boleh bayang kalo chenta2 hati kt takde,,takleh hidop tanpa dorang,,
    kt dah lama giler tak nangis,,,

    nadya sangat kuat,,

    napela cik andam wat entry ni,,kan da nangis,,huhu,,dahla susah nangis,,adoyai,,
    =(

    ReplyDelete
  5. zira:ish sian cik zira nanes sebab entry nih.ish ish ish.kita sgt2 kagum ngn nadya nih.so nak kongsi je.jgn la nanes bace.hehehhe

    ReplyDelete
  6. kak yna.. nadya xanggap kehilangan adik yg nadya sayang, adik yg paling nadya rapat dalam family nadya tu sbg beban dlm hidup nadya... nadya anggap tu sbg kenangan paling indah dlm hidup nadya yang pernah Allah swt kurniakan sepanjang hidup nadya... nadya xrasa beban bila Allah ambil adik nadya... sbb Allah dh janji, hubungan adik beradik, darah daging berkekalan dunia dan akhirat... di suatu masa nnt semua family nadya akan berjumpa satu sama lain.. hubungan kita hanya terputus sementara.. bila diakhirat nnt hubungan kita masih kekal... nadya bersyukur jugak pada Allah sbb bagi kekuatan pada nadya... tanpa bantuan dari Allah, xmungkin nadya sekuat ni... percayalah.. bila kita redha dgn ketentuan Allah... Allah akan lapangkan dada kita... =)

    ReplyDelete
  7. nadya syg...sis bangga nadya sekuat nih.insyallah, satu masa nanti kita tetap akan bersama dengan seluruh ahli keluarga kita di 'sana' nanti.semoga nasib kita semua di akhirat sana akan sentiasa berada dikalangan orang-orang yang dikasihi-Nya. Sesungguh-Nya Allah lebih mengetahui apa yang telah direncanakan-Nya.

    ReplyDelete