Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

25 June 2009

Ralat Di-Sini

Salam,

My previous entry pasal pose ganti semalam ada sedikit ralat. Itupun disedari lepas dapat komen dari seorang reader yang ter-sangat baek hati memberi teguran yang sangat ber-hemah, bukan ber-khemah. Saya terima teguran ter-sebut dengan hati yang sangat ter-buka. Ini komen beliau ye...

"assalamualaikum...alhamdulillah satu perkongsian yang menarik....cume disini ingin sy membuat sedikit teguran......ape yg ingin sy tegurkn disini ialah....perkongsian diatas adalah salah satu hadis palsu...jdik diharap kita dapat mengelakkn dari percaya pada hadis palsu ini dan diharap dpt mmebri ketrangan balik kepada pembaca supaya pembaca tidak keliru pada hadis ini....

Nabi s.a.w. menyebut: “Jangan kamu berdusta ke atasku, sesiapa berdusta ke atasku maka dia masuk neraka.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

berikut terdapat keterangan mengenai hadis palsu ini didalam pelbagai blog yg terkenal antaranye dr.maza dan ustaz zaharudin....berikut disertakan link utk rujukan anda....terima kasih...diharap anda tidak marah atas teguran sy...sy hanyalah seorang insan biasa yang masih lagi dlm pengajaran..."
link hadis palsu:-

http://drmaza.com/home/?p=646

Rupa-rupanya telah berlaku kesilapan teknikal kat sini akibat kejahilan empunya belog ni sendiri ~sigh, maafkan saya, saya orang susah~ saya sendiri pun dapat bahan tersebut daripada email yang di forwardkan kepada saya dan haih... nasib baik la still ada insan yang lebih arif dan peka dengan kesilapan tersebut. Kalau tak kita sama-sama boleh ter-pesong. Tapi takpe, kita boleh belajar daripada kesilapan kan? Maka dengan ini saya remove balik hadis yang saya sisipkan dalam entry tu. Kepada readers yang dah review entry ter-sebut, sila neutralkan otak tepu mu itu ye. Tanak weh orang cakap i ni pendusta weiii. Lagi bab-bab hadis semua nih. Ades, benarlah dunia dah di akhir zaman... hadis pun boleh di-cipta sewenang-wenangnya hinggakan i yang macham jahil ni senang-senang ter-taruk kat belog kesayangan ni. Wallahualam.

notakaki: jasamu sungguh di-kenang... Terima Kaseh.

No comments:

Post a Comment