Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

29 June 2009

Bila Operator Ber-kata Kata

Mood untuk taip entry tidak lah sekobar dan sekibar bendera ber-kibar di angkasa tapi sebab tanak ada kesan kejatuhan merudum kehilangan readers digest kesayangan jadi haruslah ada entry sekurang-kurangnya satu untuk setiap beberapa hari gap, tau tak itu strategi tanak bagi belog kesayangan luput di telan zaman sekaligus menimbulkan efek suspender ter-tungu tunggu di kalangan pembaca cescesces! Okeh enuff. So sekarang mari ber-cerita mengenai tajuk di atas hohoho. (entry yang panjang)

Part 1
Dah 2 hari telefon saya cari masalah memang nak kena hentak tapi ber-sabar okeh ber-sabar. Setiap kali buat call memang tak dapat elak kenapa lah suara saya tidak kedengaran walau se-bijik suara pun oleh orang yang dipanggil, walhal saya tak lah bodoh sangat nak habiskan kredit senang-senang kayakan celcom untuk telefon dan diam berminit-minit dowh. Ter-jerit-jerit saya ingatkan suara emas saya tenggelam dek kebisingan talian yang berdengung ntahape-hape macam ada lalat hurung taik dalam henpon tu, tau tak. Tanak la admit yang my old skool phone yang ber-masalah pendengaran ke ape, sebab saya elok je boleh dengar suara dorang yang panik tak dengar suara saya time call tuh. Hahaha tau pun cemas. So, saya pun buat manual self-checked; try off hp, cabut sim card kunyah-kunyah eh tak tak, cabut sim dan letak dalam hp lain dan dengan lafaz bismillah, saya on kan hp tu dan ahh, dem!!! Ko still ber-keadaan yang sama shit. Ko memang taik la tapi tak tau ape yang taik samada henpon atau sim kad, maka buat call kat celcom customer service untuk check apejadah lagi masalah yang berlaku. Maka setelah menunggu bulan jatuh ke riba beberapa ketika, kedengaranlah suara operator lelaki yang alahai... sangat laa super duper cap beras super lemak merdu. Pendek kata memang sangat 'woman' lah suaranya ~korang readers yang bijak bestari mesti paham sebab tanak sebut dengan jelas takut-takut ada hati yang ber-kaca kaca~ lantas lidah yang petah ber-kata kata ni agak terkedu tak tau nak panggil awak ke, abang ke akak ke, encik ke puan, so boleh terbacul terpacul soalan bodoh superb annoying dari mulut sendiri; "hello, erk,erk...sape ni? Ini celcom ke?" Ces apa bodoh wey soalan tu, dah berjam-jam dengar suara mesin operator suruh tekan 1 untuk ape tekan 2 untuk apa, takkan bila dah dapat ber-cakap dengan operator bukan mesin, lidahku mula terkelu sampai tanya soalan bodoh itu shit!!! Dan unexpected bila si operator pun jawab "ye sayang, ini celcom service, ada apa-apa yang boleh saya bantu?" Pheww...!!! i melayang tau tak melayang. Memang superb tip top lah kalau macham ni layanan celcom services, sumpah saya tak salah dengar sebab lepas beberapa saat per-bualan operator tu jawab lagi "iye sayang, nanti saya buat report bla bla bla..." So hati yang marah tetiba menjadi riang hahaha ape kes. Perbualan tamat disitu.

Part 2
Hari kedua setelah report pertama dibuat memang takde sebarang perubahan lagi, still takleh nak call dan bercakap, sebab operator dah bagitahu akan ambil masa 3-7 hari untuk report dan bagi feedback balik so haruslah tunggu dengan sabar sebab i kan penyabar agagagaga. Tetapi sedang dalam mode bersabarlah sayang tu tetiba terasa pulak nak share kredit sebab nampak kredit sendiri dah macam membuak-buak, welk takde makna nya so terus taip RM** dan send ke no blablabla dan dapat lah reply celcom, cakap yang no saya tak boleh nak buat airtime share tanpa bagitahu sebab musabab dengan jelas. Weh apehal ni, nak cari gaduh ke. Try 2,3 kali pun still ber-keadaan yang sama hampeh, so hati ber-detik betik, semalam dah dapat cakap dengan akak, eh abang operator, so hari ni rasa nak cakap lagi sekali lagi tetapi sigh operator lain yang jawab, okeh takpelah janji boleh cakap.

Saya: Boleh tak saya tahu kenapa no saya takleh nak share airtime kredit ek?
Operator: Cik ade dapat bonus kejutan ke tak?
Saya: Ada, ada. Sepuluh ringgit ~part ni nanti i story~
Operator: So macham tu cik tak boleh guna kan services air time share la buat masa ni.
Saya: Eh kenapa? Yang ni saya guna kredit saya. Kredit free tu dah habis laa..
Operator: Ye saya tahu tapi since pelanggan dah dapat bonus kejutan ni memang dorang takkan dapat guna services airtime share selama 7 hari .
Saya: Owh, ye ke? Memang benar-benar kejutan lah kalau macham ni ~bunyi dengan nada yang sangat hampa sighhhh~
Operator: hahahahhahahahaha....!!!!


Sumpah weii dia gelak besar camni cam gila bila dengar ke-spontanan saya jawab dan mengeluh camtu, ades suwey tol~ Sebagai pelanggan, saya dah macham gulppp jap dapat pengalaman begini, dan mungkin di pihak mereka yang lagi ter-dedah dengan karenah pelanggan 24 jam setiap hari tu, lagi laa boleh biol dapat macham-macham ragam nak nak dapat macham i ni, sikit-sikit nak telefon operator. Eh eh i betol ape, kan malu bertanya nanti sesat jalan kan? kan? 2 hari sebelom telefon saya bermasalah pendengaran, saya dapat bonus kejutan; kredit free RM10!!! So sumpah rasa sangat excited dapat kredit free tiba-tiba terus tanya beliau time tuh "eh eh camana ek nak hantar msg nak cakap terima kasih kat celcom sebab bagi kredit free ni?" "senang je, taip rm* pastu send ke no blablabla *no beliau sendiri* pastu taip ah cakap terima kasih banyak-banyak celcom sebab bagi kredit ni bla bla bla..." Ces, dengki ahh tu!!!!

Nota Kaki: Time call beliau kesayangan je masalah tak dengar suara tu belaku. Erk, terus otak pikir ada sape-sape sabotaj i ke? Ceit!!!

8 comments:

  1. .mesti celcom sabotaj
    .bg crdt free tp die sekat line
    .mgkuk nye celcom
    .haha kan da kene mgkuk free :P

    ReplyDelete
  2. bila baca cherita ni..macham excited nk pakai celcom la..waakakaka erk pehal ek?/apa masalah line kamu tu??sewaktu baca ni..sy yg tension tau..kalau sy la..mmg simkad tu akan terbahagi dua..heeee eeiii sgt tensen baca entri ni dowh..serious shit aku tension..sbb kalau 10mins pon maxis wat hal..hset ni melayang bagai duhembus angin petang weh..heeheheheh so skrg da ok ke??atau mau call lagi abang eh akak eh encik operator??hahahahaah

    ReplyDelete
  3. pernah marah kat sowang operator ni
    cian plak
    haha

    ReplyDelete
  4. tu lah xnak ikut nasihat ucapan timaceh celcom tu..hoho..

    ReplyDelete
  5. pak karamu: TQ a lot.

    Cik Intanurulfateha: dear, mangkuk milamine ke vantage punye mangkuk tu?

    Miss Naddy: ala, i takde share dgn celcom so u x payah teruja ah nak pakai jugak sebab i x dapat untung pun atas keahlian u nanti hohoho. Sgt kuat daya imaginasi u boleh tolong emo bagi pihak i so skrg tgh progress tunggu apejadah vinatang ber-sarang dalam sim i tu grrr...%@#FE##^&

    Joe: kejam2...~ngee~

    B: Ahh..b busuk sebok!!!!

    ReplyDelete
  6. ha3......kjtn tu kjtn gak...jgn smpai heart attck kn sis..hehehe.......

    ReplyDelete