Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

01 May 2009

Home Made Facial

Salam,

2,3 hari saya x update belog nih. Bz, mood down, plus sibuk bla bla bla...~macam ada sape-sape kesah~Okeh hari ini bangun tak berapa nak pagi. Lepas makan, sempat bukak buku study kejap untuk paper esok kemudian sekarang dengan muka bertampal dengan mask saya berbelog. Setiap Jumaat memang inilah rutin saya. Ambil masa untuk scrub muka, scrub badan, taruk mask kemudian taruk timun la tomato la teh uncang lah hahaha dan semua bagai kat muka nih. Hasilnya muka takde la lawa macam artis (gelak lagi) tapi cukup lah hati rasa puas tengok kulit muka sendiri tak kusam dan tak kasar sangat ~haihh woman~ Paling penting, terasalah kulit ni terjaga dan terbela.

Dulu memang sangat rajin pergi buat facial muka tapi di sebabkan kemalasan yang menebal plus sakit hati kat pekerja salun tu picit black head - white head - jerawat guna besi cungkil- cungkil macam cungkil taik gigi dia ces pastu tenyeh hidung saya dengan kuat. Woh!!! saya dahlah ada resdung senang lenang hati kamu je tenyeh hidung saya ~wtf~ Balik rumah, saya selsema 2, 3 hari. Kemudian saya pergi ke salun yang guna produk Cleopatra berkobar-kobar berapi macam kopi cap kapal api cakap tak guna besi untuk cungkil jadi saya percaya dan cuba facial di situ tapi macm hampas kelapa laut betul lepas facial saya sentuh kulit saya macam takde beza langsung kulit licin - berseri - berkilat ke apa. Dorang buat ke tak facial kat muka saya? Patutlah diorang cakap tak sakit sebab diorang buat macam pakai kaki je kot. Dan salun last yang saya pernah pergi sangat best. Diorang gunakan alat ~tak tahu panggil apa~ untuk sedut black head - white head - jerawat dan paling tak boleh lupa masa nak tanggalkan mask kat muka saya homaigod sangat sakit tapi hasil nya buat hati saya gembira tengok kulit wajah sendiri santek macam nasha aziz ~welk~ Bila nak pergi buat sekali lagi tengok salun tersebut dah tutup pasal owner nya dah terpaksa ikut suami bertukar ke sabah ~kena pergi sabah lah nampak gayanya~

Maka dengan itu saya rela hati buat sendiri facial dekat rumah guna segala produk yang saya pakai sendiri puas hati sendiri kutuk sebab tak cukup kelengkapan macam kat salun tuh hahaha. Jangan tak tahu Jumaat lepas saya 'open table' offer kat siapa-siapa yang nak saya buatkan simple facial kat muka diorang ~sebab saya dah beli span khas untuk cuci muka~ 2 pelanggan saya ialah ma saya dan adik lelaki saya. Saya cuma cuci, toning, scrub, letak exfoliating gel, letak masker, dan kemudian letak krim dan selesai. Takde sedut atau cungkil lah sebab ini homemade facial okeh. Dan hari ini dah ada 3 orang customer iaitu tambah adik perempuan saya mintak saya open table lagi untuk buat facial muka diorang lagi secara PERCUMA lagi tau!!! ~tsk~
Okeh masker saya dah kering dan saya nak pergi cuci dulu. Titik.

2 comments:

  1. ooo ynadona yg santek..mau la sket tips or ape2 la...kamo pkai masker ape>>>kulit ku bak jalan tar la..hahahah dulu ala2 mcm misha omar la gak tapi skrg da macm hampeh da..tulun..tulun...jerawat musuh negara!!

    ReplyDelete
  2. Miss Naddy :walaweh kamu...sudah santek masih mau santek lagi kah? kita skrg guna masker peel off yang cosway jer skg. pasni baru tukar2 lagik..:p

    ReplyDelete