Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

12 March 2009

Saya Cuti

Salam,

Khamis, hari last sekolah sebab cuti sekolah dah mula start ~huhu obvious ini ayat orang terengganu~ So, cepat-cepat sambil berlari-lari saya apply siap-siap cuti
2 hari, Ahad dan Isnin ni. Plan asal nak cuti 3 hari lol sampai Selasa, sekali dapat tahu yang Selasa ni ada exam PTK, haitcess. Penat seyh kerja nonstop. Tambah-tambah bosan dengan persekitaran yang sama, kerja yang sama, murid yang sama, staff yang sama, cikgu-cikgu yang sama, bos yang sama, menu kantin yang sama, pagar yg sama ~gilos memang merepek~ Jealous woh tengok staff lain yang tak terikat dengan sessi persekolahan. Bebas je apply cuti. Takde susah-susah nak kena jumpa bos sume bagai bagitahu reason nak cuti. Submit form je. So bila tiba musim cuti sekolah camnih, sah-sah saya la orang yang paling over teruja - terdesak nak cuti jugak weh. Segala tentangan atau apa-apa arahan yang tak membenarkan saya cuti time tu memang bisa buat saya bangkit lancar perang ~ces, ayat tak leh blah~

Plan Cuti?

Mana ade plan lagi. Memang dah ada kerja menunggu tu. Jumaat, Sabtu, Isnin, 3 hari sume ada job mekap. Musim kawen okeh. Selain tu apalagi, membuta sampai muak la kot. Nak buat camne, time tu org yang berkenaan tetap jugak kerja. Mana ada masa nak berpoya-poya keluar dengan saya ni (muka kesian). Tetiba teringin nak mandi-mandi pantai, tapi nak ajak sape? TWah teringin seyh nak mandi pantai. Dah lama tak bergedik- gedikkan kat pantai. Tak hirau keliling dah time tu. Janji boleh mandi puas-puas, sambil borak-borak dalam air, pastu gelak mengilai-ngilai ~macam seram~ pastu pakat posing-posing ambik gambar dalam air tu,tengah-tengah panas ~jgn cakap kena pergi tepi, baru tak panas~ Sampai tapak tangan dan jari jemari kecut-kecut, sampai mata pun dah merah ~kena air masin~ dan paling jelas, kulit muka time tu wah, dah sama rentung dengan buntut belakang kuali kat rumah. Last mandi-manda kat pantai, 2 tahun lepas. Dengan semangat yang berkobar-kobar. Tapi takpe. Janji hati puas. Kulit yang gelap tu boleh diatasi. Pergi facial nanti hilang la kulit-kulit terbakar tu ~eh ye ke? tipu kot~ Angkut kawan baik saya, Anum ~idea dia ok~ drive dengan perasaan yang penuh keterujaan nak mandi pantai ~gila nampak jakun~ sampai sana, terus terjun masuk dalam air. Nyam-nyam.

Rindu time tu, syok. Dan tu lah jugak kali terakhir saya ke pantai mandi-manda berpoya-poya sebelum mendapat perintah mandatori takleh mandi pantai melainkan mengikut syarat dan terma yang ditetapkan (sigh). Tak kisah la mana- mana pun, janji kali ni saya dapat cuti dan saya perlu bercuti dengan tenang. Kita enjoy!!!

muka desperate tahan excited last day keje sebelom hip hip horaiyy cuti bebeyh!!!

No comments:

Post a Comment